Tuntikuvaukset

KUNTONYRKKEILYJUMPPA

Nyrkkeilystä tuttuja elementtejä läpi tunnin. Alkuverryttely/lämmittely. Varjonyrkkeilyä. Harjoitellaan jalkojen ja käsien tekniikkaa. Pistehanskoilla pareittain harjoituksia. Nyrkkeilyä tukevia lihaskuntoharjoituksia. Loppujäähdyttely/venyttely. Max 18 henkilöä.

HIIT

HIIT eli High Intensity Interval Training. HIIT on pikatreeni, joka kuluttaa kaloreita tehokkaasti ja kohottaa kuntoasi. Aikaa kuluu vain puolet normaalista ryhmäliikuntatunnista,
mutta kulutus on sitäkin tehokkaampaa. HIIT on intervalliharjoitus, jossa tempo
vaihtelee tunnin aikana. Aluksi on lyhyt alkulämmittely, jonka jälkeen
tehojaksoja! Tehojaksoja on 3-4 ja yksi tehojakso sisältää aina 3 liikettä.
Yhtä liikettä tehdään aina 30sek, jonka jälkeen on lyhyt 15sek palautuminen.
Kun kaikki kolme liikettä on tehty, on 30sek palautuminen jonka jälkeen aloitetaan
taas alusta aina kolmen kierroksen verran. Kun kolme kierrosta on tehty, on
2min paussi. Sitten siirrytään kolmeen uuteen liikkeeseen ja sama rytmitys
toistuu. Lopuksi jäähdytellään/verrytellään.

KIERTOHARJOITTELU

Ohjattu kiertoharjoittelu. Tämä on kuntopiiriharjoittelua, joka tarjoaa monipuolisia liikkeitä koko vartalon lihasryhmille. Liikkeet tehdään vuoroin pienvälineillä lihaskuntoa kohottaen ja vuoroin aerobisesti sykettä kohottaen. Tunti muodostuu 3-4 kierroksesta. Liikkeiden vaihdot tapahtuvat 30-60 sekunnin välein. Tunti aloitetaan lämmittelyllä ja päätetään venyttelyyn. Tunti sopii niin aloittelijalle kuin kokeneelle harrastajalle.

 

KAHVAKUULA

Tehokasta treeniä kahvakuulalla. Kahvakuulailu sopii sekä miehille sekä naisille. Kahvakuulassa treenataan useampaa lihasryhmää kerralla yhden lihaksen sijasta eli tunnin aikana koko kroppa saa monipuolisesti treeniä! Voit valita kahvakuulasi aina 4:stä kilosta 12:sta kiloon! Tämä tunti sopii niin aloittelijalle kuin kokeneelle harrastajalle. 

LEENAFIT PUMPPI

Leenafitin pumpissa tuodaan kuntosalilta tutut liikkeet jumppasalin puolelle! Tunnilla apuna käytetään tankoa ja levypainoja. Jokainen valitsee painot oman kuntonsa ja voimatasonsa mukaan. Tunti koostuu alkulämmittelystä, tehokkaasta pumppitreenistä sekä venyyttelystä. Tunti sopii kaikille aloittelijasta kokeneeseen kävijään.

TEHO

Teho on syksyn uutuus Leenafitissä! Teho tunnilla muokataan koko kroppaa tehokkaasti käyttäen erilaisia välineitä, mm. käsipainoja, lautoja, kuminauhaa yms! Tehotunnilla jokainen valitsee oman TEHOtasonsa ja voi ottaa aina kevyempiä painoja tai jättää esim. laudan pois. Harjoitettavat lihasryhmät vaihtelevat. Joka tunnilla käydään aina kroppa läpi, mutta aina jotkin lihasryhmät saavat erityistreeniä eli käydään TEHOkkaammin läpi! Tämän tunnin jälkeen TEHOsi on loppu!

TABATA

Tabata-harjoittelun treeniohjelma muodostuu yleensä neljästä intervallista. Yhtä harjoitetta tehdään ensin 20 sekuntia, ja sitten pidetään kymmenen sekunnin tauko. Tämä toistetaan kahdeksan kertaa. Täyden intervallisarjan jälkeen pidetään minuutin tauko, sitten siirrytään seuraavaan. Tunnin aluksi lämmitellään ja lopuksi jäähdyttely/venyttely.

PeVaRi

Peppu-Vatsa-Reisi –jumpassa keskitytään tekemään vain keski- ja alakroppaa. Alkulämmittely tehdään step-laudalla. Tunnin aikana käytetään apuna step-lautaa, jumppakuminauhaa, kahvakuulaa jne. Tunti sopii kaikille aloittelijasta kokeneeseen kävijään.

                                                    KIINTEYTYS 

Helppoa askellusta lattialla ja laudalla. Kevyillä painoilla liikkeessä tapahtuvaa harjoittelua.

 

KEHONHUOLTO

 45 minuuttia venyttelyä.