Treeniohjelma

Optimaaliseen harjoitteluun kuuluvat oikeanlainen treeni, riittävä lepo ja monipuolinen, treenaamista tukeva ruokavalio. Treenisuunnitelmani pitävät sisällään kuntosali- ja aerobisen harjoittelun suunnitelmat sekä ohjeet alkulämmittelyyn ja venyttelyyn.

Lihaskuntotreeni muokkaa tehokkaasti vartaloa. Laihduttajalla kuntosalitreeni pitää aineenvaihduntaa yllä ja tehostaa painonpudotusta ruokavalion lisäksi. Kuntosalitreeni takaa sen, että laihdutettaessa lihasmassa ei häviä, vaan jopa hieman kasvaa. Myös aerobinen harjoittelu säästää lihasta, mutta ei yhtä tehokkaasti. Kuntosaliharjoittelulla lihasvoima kasvaa nopeastikin ja sitä kautta myös aerobinen harjoittelu sujuu kevyemmin. Kun tavoitteena on pelkästään lihasmassan kasvattaminen, on tärkeimpinä kulmakivinä tehokas lihaskuntoharjoittelu, erilaiset tehokeinot, riittävä ja terveellinen ruokavalio, palautuminen ja lihashuolto.

Lihaskuntotreeni edistää myös terveyttä, esim. sokeriaineenvaihdunta paranee ja luusto vahvistuu.

Painojen nostelu kehittää voimaa ja tuo lisää lihasmassaa sekä kiinteyttää.