Ruokavaliosuunnitelma

Ruokavaliosuunnitelmani perustuvat oikeaan määrään proteiinia, hiilihydraatteja, hyviä rasvoja ja vettä!

Proteiinit toimivat kudosten rakennusaineena ja niitä tulisikin syödä joka aterialla. Proteiinia saadaan mm. lihasta, kalasta, siipikarjasta, munista, maitotuotteista ja proteiinivalmisteista. Hiilihydraatit ovat lihasten polttoainetta ja niitä tulisi saada hitaasti imeytyvistä lähteistä kuten marjoista, kasviksista ja täysjyväriisistä. Suosi pehmeitä, tyydyttymättömiä rasvoja ja vältä kovia tyydyttyneitä rasvoja. Hyviä pehmeiden rasvojen lähteitä ovat kasviöljyt, margariinit ja rasvainen kala, kananmuna, pähkinät, siemenet, avokado sekä rypsi- ja oliiviöljy. Oikea määrä vettä kropassa säätelee aineenvaihduntaa ja ylläpitää yleisterveyttämme.

Hiilihydraattien korvaaminen hyvälaatuisilla rasvoilla ohjaa kehoa polttamaan rasvaa. Rasva ja proteiinit pitävät nälän tunteen loitolla pitkään ja ohjaavat kehoa käyttämään energianlähteenään rasvavarastoja. Rasva ja proteiinit imeytyvät hitaasti, jolloin verensokeritasot eivät heittele vaan ne pysyvät pitkään tasaisena. Näin rasva palaa eikä nälän tunne pääse yllättämään. Rasvanpoltossa proteiinien ja rasvojen saannin ohessa aivan yhtä tärkeää on, että vältät turhia hiilihydraatteja. Hiilihydraattien runsas saanti ruokavaliosta johtaa siihen, että elimistö käyttää ensisijaisena energianlähteenään ruoasta saamiaan hiilihydraatteja, jolloin rasvanpolttoa ei tapahdu.

 

     RUOKAVALIO 65 €

·         Henkilökohtainen ruokavaliosuunnitelma. Ruokavaliosuunnitelma ohjeineen lähetetään asiakkaalle sähköpostilla.